Csak úgy zajlik az élet!

2016/10/23. - írta: ildiko9191

Ebben a bejegyzésben két hét eseményeit fogom sűríteni. Az őszi szünetem után, újra visszatértem dolgozni. Mivel a suliban még mindig szünet volt, így csak ügyeletet tartottunk, ami azt jelenti, hogy az alsó tagozatosak közül, kb. minden osztályból jött egy-két gyerek, akinek a szülei dolgoztak, és nem tudták megoldani a gyerek felügyeletét. Ezen a héten alkalmam volt több gyermeket is megismerni. Sokat társasoztunk, kártyáztunk, futkostunk az udvaron. 

Az utolsó pénteki napon pedig barkácsoltunk egy kicsit az én vezetésemmel :P Egyszerű, de nagyszerű hajót készítettünk. Mindenképp gondolnom kellett, hogy kisebbek is vannak, illetve fiúk is, ezért döntöttem e mellett:

http://kisgyerek.network.hu/blog/kisgyerek-klub-hirei/csinaljuk-egyutt-kishajo-csipeszbol

Az első "foglalkozásom" sikeresnek tekintem, egész sokan megcsinálták a csoportból :) Sajnos képeim nincsenek, mert az iskola telefonmentes övezet!! Én amúgy sem vagyok az egésznaptelefonnyomogató típus, de azért néha jó lenne róluk egy-két képet készíteni... :(

Csütörtökön a csajokkal kiruccantunk egy sörre:

14694728_1224558310938095_1786605555_n.jpg

Pénteken elmentünk a csajokkal az első Street food fesztiválra. Háát eléggé csorgott a nyálunk :D Annyi finomság közül lehetett választani... Mondjuk az afrikai kaját nem volt merszem kipróbálni, így maradtam egy igazi burgernél:

img_151016_174919.jpg

( a sör sem maradhatott el... :D )

A hétvégén pedig közösen elmentünk felfedezni a várost, egy applikáció segítségével, amit Katerina készített. Ő múlt évben volt itt önkéntes, és ebben az évben is itt maradt, egy mesterképzést csinál az itteni egyetemen. Állomásról, állomásra haladtunk, mindig volt egy feladat, amit meg kellett oldanunk, és magunktól kellett kitalálunk mi is a következő helyszín. Nagyon élveztem minden percét! Összességében 11 kilométert gyalogoltunk :) 

14686622_1224557957604797_768195750_n.jpg

14741051_1224557454271514_151388412_n.jpg

14694768_1224557390938187_1547781449_n.jpg

 

14686680_1224557270938199_794335047_n.jpg

Számunkra kötelező nyelvi képzésen részt venni. Mivel nekem a német már egész jól megy, (és a C1 kurzus már elkezdődött mikor idejöttem) így angol kurzusra kezdtem járni. Hétfőn meg is volt az első órám! A2 szinttel kezdek (tanultam már angolt, sokat megértek belőle, de a nyelvtan és a beszédem még nem az igazi) és a kurzus végére B1 szinttel zárok. Nagyon élveztem. A tanárunk alig beszél németül, így egész órán csak angolul beszélünk, és tetszik, hogy az óra inkább a beszédre megy rá. A kurzus este van, és csak 3an vagyunk fiatalok, a többiek mind jóval idősebbek, de jó a hangulat. Az egyik hölgytől megkérdeztem, hogy mit vettünk eddig ( ja mert később csatlakoztam). Készségesen elmagyarázta, majd megkérdezte, honnan jövök, mert akcentusom van. Hát mondom Magyarországról. Na elkezdett nevetni, és elmesélte, hogy az ő apukája magyar, de ő sajnos nem beszéli a nyelvet. Sok házim is van, meg kell még írnom :D De jó, mert itt rajtam kívül mindenki perfekt angolos, így van, aki elmagyarázza nekem a nyelvtant, és tudunk gyakorolni is, ha kell :)

A következő héten, már minden a normális kerékvágásban ment, újra az én kicsike osztályommal lehettem! :) Annyi változott, hogy ebéd után kicsit  besegítek a 3. osztályosoknál is. Barkácsolásban segítek, vagy épp előkészítem az uzsonnát. Jajj az egyik kis pöttömöm olyan cuki volt! Van egy farmerom, ami ki van szaggatva. Amint meglátta, rám nézett:

Ildikó! A nadrágod tönkrement! Szerintem venned kellene egy másikat... :)))

A másik kedvencem a héten. A gyerekek mindig kérdeznek valamit, hogy ez meg az, hogy van magyarul. Az egyik a Stier volt. Hát gyerekek az magyarul bika. Na most képzeljetek el 12 gyereket, ahogy üvölti:

BIGAAAAAAAAAAAA! :D hát majdnem leestem a székről. Hiába mondtam, hogy nem g, hanem k van a közepén, csak ismételgették tovább... :D <3

A kolléganőmmel kitaláltuk, hogy olvashatnék a gyerekeknek valamilyen magyar mesét. Na gyorsan kutattam a neten, és találtam is egy magyar népmesék könyvet, ami német nyelvű. Szóval nemsokára olvashatok nekik! Már alig várom! Szerdán a lakásban egy kis össznépi gyűlést tartottunk. Eljött az összes mentor, meg a másik WGből is pár önkéntes. Mindenki hozott valamit, én pogácsát sütöttem. Susann meg is jegyezte, hogy mióta itt vagyok, mindig csinálok valami finomságot. Olyan jól esett! :) Maradt egy kevés, így azt másnap bevittem a suliba. Hát a gyerekek úgy ették, mint aki sosem ettek életükben semmit! :D Tele szájjal mutogatták, hogy milyen finom!

Itt a Villán belül van egy ún. Kultursleben, ahová, ha beregisztrálsz, és megjelölöd mik érdekelnek, kaphatsz ingyenjegyeket: ez lehet színház, stand up comedy... bármi. Na ééééééés csütörtökön véégre megkaptam az első jegyeket, így Annával és Katerinával elmentünk Thilo Seibel előadására. Itt megnézhettek egy kis részletet:

 Az előadás arról szólt, hogy a "böse" hol található meg a mindennapjainkban: politikában, iskolában, hétköznapi szituációkban például. Elég nehéz volt megérteni, mert nagyon gyorsan beszélt, és hát a politika is maga elég nehéz téma, pláne egy másik nyelven. Összességében élveztem, csak kicsit hosszú volt. Két óra, plusz fél óra szünet. Nagyon kellett koncentrálnom, és a végére igen elfáradtam, de olykor jókat kacagtam.

Pénteken Carmen áthívott minket magához, hogy együnk-igyunk-beszélgessünk kicsit. Nagyon jól sikerült este volt, és megpillanthattam, hogy egy olasz, hogyan is készíti a pizzát.

img_211016_213810.jpg

A végeredmény pedig, nyámiiiiiii:

img_211016_215023.jpg

A következő reggel pedig azzal keltem, hogy sikeresen én is beteg vagyok. (mint kb. mindenki a lakásban) így egész hétvégén azon voltam, hogy megszabaduljak tőle. Annyi teát iszok, hogy már nem győzöm. Ma már kicsit jobb, de most sikeresen a derekam is becsípődött, úgy megyek, mint egy zombi. Ja és hurráááá holnap utazunk. Azt nem tudom, hogy fogom a csomagomat cipelni... Ja, hogy hová is?! Weimarba egy egész hetes szemináriumra. Az önkéntességem alatt kötelező 2 db ilyen szemináriumon részt vennem. Itt találkozunk több önkéntessel, akik Németországban vannak. Különböző programjaink, feladataink lesznek majd. Ne kérdezzétek, mi még magam sem tudom, de a jövőheti bejegyzésem erről fog szólni!

Jóéjt!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ildi-leipzig.blog.hu/api/trackback/id/tr5611832603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása