Első napjaim egy új élet kapujában

2016/09/04. - írta: ildiko9191

Sziasztok!

 

Nos, sokan tudjátok már, hogy megérkeztem Lipcsébe, már túl vagyok az első pár napomon is. De mit is fogok itt csinálni? Mi is ez a program? 

Miután már egyszer volt szerencsém Erasmus programban részt venni, megtapasztaltam milyen szuper dolog is ez az egész, elkezdtem kutatni a neten, hogy milyen lehetőségeim vannak még. Így találtam rá az Erasmus + keretein belül egy másik programra: EVS. Ez egy lehetőség 17-30 éves korig, hogy külföldön egy általad kiválasztott projektben részt vehess. Itt olvashatsz bővebben a jelentkezésről, feltételekről:  http://www.fve.hu/evs.html

Számomra ez az utolsó év az egyetemen elég stresszes volt: nyelvvizsga, 8 hetes gyakorlat, szakdolgozat... Úgy gondoltam, hogy most szükségem van valami újra, hogy egy kicsit kiszakadjak a mókuskerékből. Természetesen nem annyira távol a szakmámtól, hiszen egy Waldorf intézményben töltöm a projektemet. Az egyetemen már tanultunk róla, de sajnos nem volt lehetőségem közelről megnézni milyen is pontosan a Waldorf pedagógia, így hát most itt vagyok

13507208_10210219341548565_2098316259173662811_n.jpg

 

Az indulásom napja szeptember elsején volt. 22:15-kor indult a buszom a Népligetből. ( repülőn és vonaton is át kellett volna szállnom, ez a buszjárat pedig egyenesen Lipcséig jött, ezért erre esett a választásom) Már előtte felmentem Pestre, mert a többiekkel megbeszéltük, hogy beülünk egy társasjátékos helyre, beszélgetünk ilyesmi. Jól sikerült, elbúcsúztam mindenkitől, aztán Lillával taxiba szálltunk: én a Népligetig mentem,ő pedig ment tovább dolgozni. A buszom hamarosan meg is érkezett, beadtam a bőröndjeim,  felszálltam, és be is aludtam. Szerencsére jó alvókám van, tudok a buszon is aludni. Úgy volt, hogy délelőtt fél 11-re meg is érkezem Lipcsébe, de már picit hamarabb itt voltam, így felhívtam a kapcsolattartómat, de sajnos nem vette fel a telefont. Sms-t is írtam, de arra sem reagált. A szerződésemen rajta volt a Villa központi száma, így felhívtam őket, hogy miújság. Kiderült, hogy az irodában maradt a mobilja, de máris kijön értem. Így is lett, Kicsit nehezen, de megtaláltuk egymást, és elhozott a szállásra. A lényeg, hogy én és több, más országból érkező önkéntes lakik még itt a Villában. Szóval ez a die Villa, Lipcse központjában helyezkedik el, itt az épületben nagyon sokféle program van, és van aki itt önkénteskedik a lakótársaim közül. A honlapja: http://villa-leipzig.de/

Ennek az épületnek a tetőrészében lakunk mi, itt van kialakítva egy WG, ami tök szuper!

fw-wg_4_klein.jpg

fw-wg_3_klein.jpg

fw-wg_2_klein.jpg

dscf1175.JPG

Van külön kis szobácskám is, amit ha akarok más színűre festek, kedvem szerint dekorálok... stb. Amint abban az állapotban lesz, ahogy szeretném, azt is megmutatom nektek! :) Vendéget is fogadhatok, persze előre jeleznem kell a lakótársaimnak is. Áh lakótársak! Jelenleg öten vagyunk, de nemsokára 7-en leszünk. Van aki nemsokára költözik ki, később új emberek is érkeznek, szóval még nem teljes a csapat. Jelenleg hárman vagyunk lányok, és 2 fiú van. 

A szobám elfoglalása után Susann megmutatta nekem a Villát, megcsináltuk a papírozást, aztán pedig jött Emi, akivel elmentünk megcsinálni a Lipcse kártyámat, amivel sok-sok kedvezményt vehetek itt igénybe. Például kedvezményes mozi, múzeumlátogatás, olcsóbb a közlekedési bérlet is.

20160904_125249-1_1.jpg

Illetve elmentünk a hivatalba bejelentkezni. Nagyon cuki kis csomagot kaptam:

20160904_125320-1_1.jpg

Még el akartunk menni a banka, hogy nyissunk egy számlát, de sajnos már be volt zárva, így az hétfőre marad. A teendőink után Emit meghívtam egy kávéra, hiszen nagyon kedves volt, segítőkész, jókat beszélgettünk. Megbeszéltük, hogy kedden megyünk be először a projektem helyszínére, haha pont a szülinapomon :P Jó lesz!

Este még sokáig beszélgettünk a lakótársakkal, aztán nyugovóra tértünk. Szombaton annyira fáradtak voltunk mindannyian... Egész nap punnyadtunk, főztünk, beszélgettünk, aztán este pedig kimentünk kicsit a városba. Bicajoztunk, aztán végül az egyik parkban leültünk a srácokkal, és ettünk, ittunk Uno-t játszottunk

20160903_223327_1.jpg

Ja mivel elég sötét volt, és nem láttuk a lapokat, így megoldottam a világítást :D

20160904_000456_2.jpg

Olyan fél1 körül hazaérkeztünk és eltettük magunkat másnapra.

A mai napon pedig sajna esik az eső, de mondjuk itt vasárnap nem is nagyon vannak nyitva a dolgok, szóval marad a pihenés (ami most nagyon jól jön, és kicsit sem bánom, lesz még időm bőven felfedezni a várost!!)

 

Jövőhéten jelentkezem! Puszi és ölelés :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ildi-leipzig.blog.hu/api/trackback/id/tr6511675259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása